Ny Hobby

Har börjat med lite små hobbies för att koppla av och må bättre.
 
Bestämde mig för några veckor sen att jag ska försöka mig på att börja sy. 
Jag känner mig som en hyfsat kreativ person, men hade ändå i minnet att jag under högstadie tiden fick byta från syslöjd till träslöjd för att jag inte kunde sticka. 
Syslöjden på mellanstadiet tyckte jag dock mycket om och har nån slags illusion att jag var hyfsad på i alla fall. 
 
Så jag lånade mammas symaskin och köpte lite mönster och stuvbitar. Man måste ju börja nånstans tänkte jag. 
 
 
Igår kväll började det snöa och snöa....
Och när vi vaknade imorse så snöade det fortfarande. 
 
Så en perfekt dag att stanna inne och test-sy tänkte jag. 
Jag hade en vision om ett par brallor av en stuvbit jag köpt. Men jag visste att den var på gränsen för att räcka. Så jag fick freestyla lite utifrån mönstret jag hade. 
 
Så här blev resultatet. 
 
 
 
 
 
Maria Larsson
2015-01-12 @ 16:48:43

Gryyymma byxor!!!

Svar: Tack Pärlan!
Åsa Berger

Anna
2015-01-15 @ 07:28:41

Jääääättefina!!!! Du är så duktig :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0