Pink pumps

I lördags gick jag och Danne med i Gävles första Prideparad. Jag ville självklart klä upp mig ordentligt och hade både peruk och klänning. Jag som nästan aldrig bär högklackat tänkte att det här var det perfekta tillfället och gå all-in. Så jag kom på den briljanta idén att bära pumps. Jag tog fram de skönaste jag äger, eftersom vi ändå skulle gå en bit.

De blev de här rosa pärlorna från Vagabond. Men även de skönaste pumpsen är inte så sköna efter en timmes promenad och dansade. Så med mycket ömmande fötter och ett stort leende på läpparna så gick jag hemåt efter paraden.
Det var ungefär 800 anmälda till paraden. Men de uppskattades att ungefär 5000 deltog. Plus ungefär lika många människor ute på gatorna som tittade på.
En otroligt lyckad Pride-premiär i Gävle med andra ord!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0