Solsken

Vaknade upp till solsken och fågelkvitter idag. Vilken lycka! 
Väldigt efterlängtat. Efter en vecka med massa migrän och noll på energikontot så känns den här solen väldigt välkommen. 
Känner mig helt ny faktiskt.
 
Idag blir det nog till att påta i trädgården :) 
Sånt gör mig oerhört harmonisk och lugn. Som medicin för själen. 
Och appropå medciner så håller jag på att trappa ner mina. Har inte alls mått bra av dem de senaste halvåret och vill gå in i en ny fas i livet. Jag ser inte detta som en no return-grej utan mer som ett test på att se hur jag mår utan dem. Att trappa ner är en process och inget man gör på en vecka. 
Har i alla fall hunnit så långt nu att jag tagit bort den ena helt. Nästa steg om ett par veckor är att börja halvera den kvarvarande. Hittills har det psykisk gått jättebra. Fysiskt har det dock varit sämre med mycket migrän, illamående, trötthet, huvudvärk och dylikt. Men det är en övergåendefas och bara att härda ut. 
 
Med våren så kommer så många positiva saker. 
Det jag allra mest ser framemot dem här våren och sommaren är så klart huslivet. Första våren med huset. Ska bli så spännade och se hur trädgården ser ut när den börjar blomma och växa upp. Mitt mål är att fylla växthuset med massa gott. 
Sen ser jag mycket framemot båtliv med mamma och pappa och många varma dagar på sjön. 
En stor glädjekälla är oxå att storasyster Maria med familj kommit sååå mycket närmre(Uppsala) oss nu. Så det kommer bli smidigare och lättare att träffa dem en massa :D 
 
Väldigt mycket i mitt liv känns väldigt bra just nu!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0