Lördagsmiddag

Ikväll tillagade vi laxen från mamma och pappa. Jag la den på grovsalt med ramslök, sen skar jag skåror i den och fyllde med pestoost. Till sist strösslade jag över lite västerbottenost på toppen, sen skjutsade jag i den i ugnen på 200 grader i 20 minuter. Klart! Busenkelt och så lyxigt och gott! Till laxen åt vi örtbröd, aioli och en sallad med mozzarella. Ja vi gillar ost. Och vi hade en del över sen igår när Hanna och Freddo var här på filmkväll och plockmat. Jättetrevligt hade vi.



Anonym
2018-01-28 @ 14:04:32

Vilken trevlig helg och så god laxrätten ser ut att vara. 🤗🍐🍐-onen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0