Roadtrip in tha Valbo

Idag var jag å älsklingmannen på en liten biltur runt Valbo. Och vilka guldkorn vi hittade. Inget Köpis utan idag focuserade vi på andra delar av Valbo. Först var vi förbi Mackmyra Whiskeyby där de hade premiär för MackmyraGodiset, som Mats såklart ville köpa med hem :) Sen blev det en tur till Biståndsgruppen. Å jädrar vilken bra loppis! Så mycket fint till bra priser. Jag hittade en del kläder. Ett ljusfat i mosaik...underbara färger. Några trevliga bokfynd. Och två halsbands medaljonger. Jag köpte även ett diadem som en tjej i yngre tonåren ville ha. Hon hade bara visa-kort att betala med och då diademet bara kostade en femma så gick det inte att betala med kort. Så då köpte jag det till henne. Hon blev glad och det gjorde mig väldigt glad :)
Sen skulle vi åka till Owes men hittade en obskyr gårdsloppis längst in i Lund på vägen. Så vi svängde in där. De hade dock bara massa dyrt rammel. På vägen ut ramlade vi på en gamla kiosk vid järnvägsövergången. Modekiosken stod det på dörren. Och en öppetskylt utanför. Vi bestämde oss för att kika in. Och vilken underbar butik! De finaste kläderna jag sett. Och otrolig keramik. Och hon som ägde den var helt underbar. Jag gick ut med en sjal och en kofta. Jag hade kunnat köpa allt i hela butiken om jag hade haft råd. Ska ta dit min mamma nån dag, jag vet att hon skulle älska kläderna där. Sen blev det en liten tur till Owes. Där hittade jag några härliga bubbelgummiga doftljus och lite annat små rammel. Plus det bästa snackset i världen(förut popcorn å vinägerchips) rostad majs....mmmmmums!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0