Halloween filmtips!

Om ni bara tänker se en film under Halloween/Alla helgona-helgen så ska ni se den här!
Om ni tänker ha ett skräckfilmsmarathon så tycker jag oxå ni ska inkludera den här filmen i det för att lätta upp stämningen lite. 
Jag är jäkligt kinkig när det kommer till komedier och tycker lätt att de blir för mycket sexistiska och barnsliga underbältet skämt i den genren. 
 
Men den här gillade jag verkligen! 
 
Jag gillar inte heller hemmadokumentärkänslan som är ett så populärt begrepp inom skräckfilmsgeneren med exempel som Paranormal Activity-filmerna som jag tycker är riktigt långtråkiga och ointressanta.
De två filmer som jag tycker är undantaget inom genren som verkligen lyckats med koncepet, är Blair witch project och Rec.
 
Den här filmen är och gjord med dokumentärkänsla men man slipper den skakiga suddiga handfilmingen vilket jag verkkligen är tacksam för.
 
Längesen jag skrattade så mycket åt en skräckkomedi. Senast nån lyckades så bra med genren var nog Shaun of the Dead enligt mig.
 
Se och njut säger jag bara!
 
 
What we do in the Shadows, 5 av 5 möjliga enligt mig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0