Filmrecension

Igår tittade vi på den här skräckrullen:
 
 
Jag hade höga förväntningar. En skräckfilm som utspelar sig i Jerusalem med religiöst mytologi-tema som flörtar med zombiegenren. Det lät mycket lovande för en religionsstuderande zombiefantast som mig. 
 
Men med höga förhoppningar så blir man också väldigt lätt besviken. 
För det första så är filmen filmad i handkamerakonceptet. Vilket jag avskyr. 
Filmens huvudperson bär ett par sånna där smart-glasögon(eller va de nu kallas) och det är genom dem man ser filmen. Åhh va less jag är på det filmkonceptet. Ni vet övervakningskamera/webcamera/amatörfilmkamera. 
Jag ser i stort sätt bara nackdelar med det konceptet. Dålig bildkvalité, skakigt, skrikigt och ärligt talat tråkigt. 
Det är väl ingen som gjort det bra sen The Blair Witch Project. Och nej, jag gillar verkligen inte Paranormal Activity-filmerna. Så tråkiga att jag somnar.
I och för sig så kan jag rekommendera den spanska zombiefilmen Rec som är filmad på detta sätt. Den är riktigt bra. Så ja det finns undantag som bekräftar regeln. Tyvärr är inte denna film ett av dem. 
 
Man hade kunna gjort så mycket bra med storyn. De religiösa inslagen. Den fantastiska inspelningsplatsen. Men nej, Man kör en klyschfest istället. Och storyn? Ja den är tunn. I stortsätt obefintlig. Skådespelet? Mediokert. Även om skådespelarna försöker göra det bästa av sina stereotypa rollfigurer och det tunna manuset. 
 
Så ja, den här filmen kan ni hoppa. 
 
Jag ger den 2 av 10. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

runfatchickrun.blogg.se

En blogg om allt möjligt. Om löpning, openwatersimning och annan rolig träning. Om att njuta av livet. Om god mat. Om att överleva sin bästa väns död. Om att besegra bulimi, Om att se det vackra i allt. Om den stora kärleken. Om sköna kläder...och skön inredning. Om plugget...och jobbet. Om vardag...och fest. Om fina vänner. Om bra böcker...och bra filmer. Men mest av allt....om att älska sig själv och livet!!!

RSS 2.0